10 d’octubre del 2014

Gràcies, Alboraia!


El premi 9 d’octubre d’Educació i Cultura que m’ha atorgat l’Ajuntament d’Alboraia em deixa molt satisfet i molt agraït. Molt satisfet perquè em sent apreciat pels meus veïns. M’ho demostren pel carrer, en les presentacions de les meues novel·les...  També podria dir que em sent volgut pels meus alumnes, però afirmar això, en temps d’exàmens, pot ser un poc arriscat. Molt agraït a l’Ajuntament, sobretot perquè han comptat amb l’opinió de diverses associacions locals abans d’emetre el veredicte.

Volguera fer extensiu aquest premi a tots els escriptors del poble. Els Nadals passats vaig fer un recompte de les persones naturals o veïnes d’Alboraia que havien publicat, almenys, un llibre. Me’n van eixir díhuit, i si afegim als que s’han estrenat enguany, entre els quals es troba Josep Císter, també premiat hui, en passen de vint. No sé que penseu vosaltres, però a mi em sembla un fet fora d’allò normal. Ignore quin és la mitjana d’escriptors per metre quadrat o per habitant, però més de vint escriptors a Alboraia em crida molt l’atenció. No sé si serà la influència de la lluna plena o un efecte secundari de l’orxata, però no deixa de ser un fet excepcional que no deuríem passar per alt. Ja sé que no hi ha diners, tanmateix, pensar és gratis, i caldria que pensàrem alguna cosa perquè la sang literària seguisca fluint per les venes dels alboraiers, sobretot dels més joves.

Hui estic doblement content. D’una banda, perquè és la festa de tots els valencians, que això sempre m’ha alegrat, ja que estime molt la meua terra, la meua llengua i la meua gent. D’altra banda, perquè he rebut aquest premi i, a més, en un any especial. A l’àmbit literari, m’han publicat dos llibres, El café de la Malva i Esperant la lluna plena, i el tercer, una novel·la infantil, ja està enllestit per anar a la impremta. I en el pla personal, al 2014 he complit vint-i-cinc anys de casat...  amb la mateixa dona. Amb el vostre permís, entre les fruites de massapà li vaig a regalar aquest premi, perquè aguantar-me durant vint-i-cinc anys té molt de mèrit.


Reitere l’agraïment a l’alcalde Miguel Chavarría, a la resta de regidors i a tots els veïns d’Alboraia.  Bona festa!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada